Widok zawartości stron
Widok zawartości stron
FAQ
PROCES REKRUTACYJNY [II nabór dodatkowy]
- Osiągnięcia z jakich lat są brane pod uwagę w procesie rekrutacyjnym?
2021. Dotyczy roku kalendarzowego.
- Czy istnieje ograniczenie czasowe, jeśli chodzi o aktualność publikacji załączanych do formularza rekrutacyjnego?
Do formularza rekrutacyjnego należy załączyć publikacje z roku kalendarzowego 2021
- Czy w przypadku, gdy doktorant nie posiada wszystkich publikacji w RUJ, możemy dopuścić inne zestawienia, np. ResearchGate czy Academia.edu albo Google Schoolar?
Tak. Doktorant musi jednak wskazać punkty ministerialne dla tej publikacji zgodnie z listą czasopism wyróżnionych MEiN. RUJ robi to automatycznie.
- Czy zamiast spisu publikacji z RUJ można dołączyć spis z biblioteki Collegium Medicum UJ?
Tak.
- Czy znaczenie mają publikacje przyjęte do druku, czy wyłącznie opublikowane?
Chodzi o publikacje WYŁĄCZNIE z 2021 roku. Mają być te, które zostały 1. opublikowane, lub 2. przyporządkowano je do numeru pisma (i jest na to potwierdzenie) lub 3. mają nadany numer DOI.
- W moim rozumieniu zgodnie z §3 pkt. 1 Regulaminu rekrutacji w Programie mogą uczestniczyć jedynie doktoranci, którzy otworzyli przewód w kwietniu 2019 (w obecnej edycji programu), co wykluczałoby wszystkich, którzy otworzyli przewód wcześniej. Czy jest to prawidłowa interpretacja tego paragrafu?
Ten zapis mówi o tym, że do kwietnia 2019 były otwierane przewody doktorskie, a nie wyklucza tych, którzy wcześniej otwierali, z więc NIE MA PROBLEMU z osobami, które otworzyły przewód przed 30 kwietnia 2019 roku.
- Czy doktorant, który zakończył 3 rok studiów i rozpoczyna 4 rok może wziąć udział w rekrutacji?
Może, o ile przez cały czas trwania Programu utrzyma status doktoranta. Wskazać należy, że w przypadku czteroletnich studiów doktoranckich doktorantowi przysługuje jedno przedłużenie o jeden rok studiów i jedno przedłużenie nadzwyczajne o kolejny rok studiów.
- Czy w Programie mogą uczestniczyć doktoranci będący na przedłużeniu studiów doktoranckich?
Mogą. Natomiast w chwili, gdy traci się status doktoranta, umowa z automatu jest rozwiązywana, a jeśli nie zostanie przedłożona rozprawa doktorska, trzeba będzie zwrócić środki.
- Czy, jeśli obronię doktorat z jednej dyscypliny i otworzę przewód z drugiej, będę mógł aplikować pomimo posiadania doktoratu?
Posiadanie doktoratu nie wyklucza kandydowania. Warunkiem jest bycie doktorantem UJ.
- Czy rozmowy rekrutacyjne będa idbywać się zdalnie czy stacjonarnie (covid)
Zdalnie.
- W jakim języku ma być przygotowana prezentacja doktoratu? W jakim języku będzie prowadzona rozmowa rekrutacyjna?
Etap II rekrutacji, tj. prezentacja doktoratu i rozmowa rekrutacyjna przeprowadzana będzie w języku angielskim.
- W przypadku zrekrutowania, do kiedy uczestnik musi dostarczyć dokument potwierdzający otwarcie przewodu doktorskiego?
Najpóźniej do dnia podpisania umowy uczestnictwa w Programie.
STYPENDIUM
- Czy dofinansowanie uzyskane w ramach JIPhDP (stypendium, dofinansowanie do stażu zagranicznego lub zagranicznej konferencji naukowej) można łączyć z dofinansowaniem z innych źródeł?
Dofinansowania przyznanego w jakiejkolwiek formie w ramach Programu nie można łączyć
z innymi dofinansowaniami przyznanymi w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (POWER). W przypadku dofinansowań przyznanych z innych źródeł łączenie jest dopuszczalne.
- Co dzieje się ze stypendium, jeśli obrona doktoratu nastąpi po np. 12 miesiącach uczestniczenia w Programie? Czy stypendium obliczone na kolejnych 12 miesięcy wówczas przepada?
Niestety, tak.
- Kiedy uczestnik Programu zobligowany jest zwrócić przyznane środki? Jakie są warunki zwrotu środków?
W przypadku niewywiązywania się w warunków uczestnictwa w Programie przewidzianych w zawartej umowie, np. brak uczestniczenia w zajęciach Przewidzianych Programem, brak złożenia lub akceptacji rocznego sprawozdania z uczestniczenia w Programie, brak wyjazdu na staż zagraniczny lub zagraniczną konferencję naukową. Warunki zwrotu przyznanych środków precyzuje umowa uczestnictwa.
Co w przypadku wcześniejszej obrony? (w trakcie trwania Programu)
W trakcie uczestnictwa w Programie powinnością jest realizowanie zajęć. Natomiast obrona = utrata statusu doktoranta a niestety w chwili, gdy traci się status doktoranta, umowa z automatu jest rozwiązywana
Natomiast fakt przedłożenia, rozprawy doktorskiej zwalnia z konieczności zwrotu środków. Nie zrealizują zatem Państwo zatem w takim rozrachunku całości Programu, ale mogą Państwo wziąć w nim udział.
- Czy środki przyznane w ramach Programu są opodatkowane?
Nie, są zwolnione z opodatkowania.
PROGRAM KSZTAŁCENIA
- Czy przez cały czas trwania Programu jego uczestnik musi posiadać status doktoranta?
Tak. Utrata statusu doktoranta powoduje automatyczne wykluczenie z Programu.
- Jeśli Uczestnik w trakcie trwania Programu obroni doktorat jasnym jest, że traci prawo do dalszego stypendium, niemniej czy do momentu, w którym utraci oficjalnie status doktoranta zobligowany będzie do uczestniczenia w zajęciach?
Doktorant musi ukończyć cykl kształcenia (wyrażony w ilości godzin i kursów). Aby uzyskać dyplom ukończenia - musi zaliczyć wszystkie wymagane kursy, odbyć staż i wyjechać na konferencję zagraniczną.
Dniem ukończenia studiów doktoranckich jest dzień nadania stopnia przez jednostkę. Do tego momentu Doktorant może pobierać stypendium.
- Czy uczestnicy projektu ISD „S-T-Ś” (SET) mogą przepisać oceny z przedmiotów dublujących się w zakresie rzeczonego projektu i nowego Programu?
Powyższa kwestia została pozostawiona do rozstrzygnięcia prowadzącym dane zajęcia w ramach Programu.
- Czy nieobecności na zajęciach przewidzianych Programem podczas wyjazdu zagranicznego będą miały wpływ na wywiązanie się z obowiązków przewidzianych Programem?
Nie. Prowadzący zostaną poinformowani o zaakceptowanym wniosku o dofinansowanie stażu zagranicznego lub zagranicznej konferencji naukowej. Nieobecności na zajęciach przewidzianych Programem w trakcie trwania stażu zagranicznego lub wyjazdu na zagraniczną konferencję naukową nie będą miały wpływu na zaliczenie zajęć przewidzianych Programem. NIemniej powinny być każdorazowo omówione z Prowadzącymi zajęcia, w celu ustalenia alternatywnych metod przyswajania wiedzy lub zaliczenia.